המירוץ לבית הלבן נפתח: טד קרוז הכריז על התמודדותו

    שמואל וייס No Comments on המירוץ לבית הלבן נפתח: טד קרוז הכריז על התמודדותו
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טד קרוז, סנטור מטעם מדינת טקסס בארה"ב, הודיע היום (שני) כי יתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לבחירות 2016. בכך הפך קרוז למועמד המשמעותי הראשון שמודיע על התמודדות במרוץ משתי המפלגות, כשאחריו צפויים להכריז על מועמדותם עוד רבים.

    קרוז, בן 44 ממוצא קובני, המזוהה עם תנועת מסיבת התה השמרנית, הכריז על ההתמודדות באוניברסיטת ליברטי שבמדינת וירג'יניה, וכתב ברשת החברתית: "אני רץ לנשיאות ואני מקווה לזכות בתמיכתכם!".

    קרוז נבחר לסנט האמריקני בשנת 2012 והוא ידוע במאמציו לחסום את יישום רפורמת הבריאות שיזם אובמה, אשר הובילו להשבתת מוסדות הממשל במשך 16 יום בשנת 2013. אם ייבחר קרוז לנשיאות ארה"ב, הוא יהפוך להיספני הראשון שיחזיק בתפקיד החזק ביותר בעולם.

    במפלגה הרפובליקנית צופים כי ההכרזה של קרוז תביא להכרזת התמודדות רשמית מצדו של ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר, אחיו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' וו בוש, ובנו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש.

    ג'ב בוש הכריז לפני כמה חודשים כי הוא בוחן ריצה לנשיאות. בנאום שנשא בחודש שעבר הוא תקף בחריפות את הנשיא ברק אובמה, את הסכם הגרעין המתגבש עם איראן, את הפיוס עם קובה ואת עמדת הממשל הנוכחי כלפי ישראל וכלפי ראש הממשלה נתניהו.

    מלבדם קיימים עוד רפובליקנים רבים הבוחנים ריצה אפשרית לנשיאות, בעוד בקרב המפלגה הדמוקרטית מסתמנת כרגע הילארי קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר, כמתמודדת הבולטת, אף שטרם הכריזה על מועמדותה.



    0 תגובות